• Braukšanas padomi

    services-2-3
    Droša

    braukšana

    Pareiza sēdpozīcija
    Jūties ērti un droši

    Lai automobili vadītu droši, vispirms ir jāieņem ērta un droša sēdpozīcija. Tādējādi tu automobili varēsi kontrolēt pēc iespējas labāk, kā arī vienmēr būsi možs. Seko zemāk minētajai instrukcijai, lai atrastu pareizo sēdpozīciju:

    1. Sēdekļa atzveltne ir jānovieto tā, lai tavas lāpstiņas tai piespiestos klāt. Arī muguras lejasdaļai ir  jāsaskaras ar sēdekli. Neatgāz atzveltni pārāk daudz uz aizmuguri, jo šādā pozīcijā tava mugura netiks balstīta, līdz ar ko var rasties problēmas garākos pārbraucienos.

    2. Novieto sēdekli tādā pozīcijā, lai tavi gurni ērti balstītos pret sēdekli. Pārliecinies, ka, nospiežot pedāļus līdz grīdai, tava kāja būtu viegli saliekta.

    3. Visiem Mitsubishi modeļiem ir iespējams regulēt stūres augstumu. Tā ir jāuzstāda tādā pozīcijā, lai tava plaukstas locītava atrastos tieši uz stūres rata, kad abas rokas ir izstieptas. Tavām rokām jābūt viegli saliektām, kad ar tām satver stūres ratu. Pārliecinies, ka īkšķi ir vērsti uz augšu, nevis pilnībā aptver stūri. Tādējādi tavi pirksti sadursmes gadījumā netiks izmežģīti.

    4. Galvas balsts sadursmes gadījumā samazinās galvas un muguras traumu iegūšanas risku. Tas ir jānovieto tā, lai tā centrs atrastos pie tavas galvaskausa pamatnes un pēc iespējas tuvāk tavai galvai.


    Gari pārbraucieni 
    Neaizmiedz 

    Bieži vien ceļu satiksmes negadījumi notiek tad, ja vadītājs ir ilgi braucis un sācis kļūt miegains. Šajā sadaļā tu atradīsi dažus norādījumus tām, kā, braucot pie stūres, saglabāt možumu.

    1. Dodoties garā ceļā ar automobili, kas ir aprīkots ar kruīzkontroli, mēs iesakām to ik pa laikam atslēgt. Kruīzkontrole nozīmē ekonomisku un patīkamu braukšanu, taču garās distancēs tai ir hipnotisks efekts. Automobilim ilgi braucot konstantā ātrumā, tu vari zaudēt savas koncentrēšanās spējas. Braucot dažādi, tu varēsi saglabāt možumu un jebkurā laikā varēsi palēnināt vai paātrināt automobiļa gaitu.

    2. Gadījumā, ja dodies garā izbraucienā, mēs iesakām neēst pārāk daudz grūti sagremojamu pārtiku. Tev izdosies mierīgi nosēdēt labi ja pāris stundas. Ātrās uzkodas drīz vien liks tev justies miegainam. Taukains un smags ēdiens veicina vēlmi nosnausties. Labāk ir ieturēt vieglu maltīti ceļojuma laikā - tev moži liks justies, piemēram, salāti vai augļi.

    3. Garās distancēs apstājies, lai atpūstos. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, garās distances tomēr prasa, lai vadītājs bieži apstātos atpūsties - vismaz reizi divās stundās. Nogurums var iestāties ļoti ātri. Pievērs uzmanību vispārējam diskomfortam un sāpēm muskuļos, kaklā, rokās un plecos. Tā tavs ķermenis pasaka, ka tam ir vajadzīgs pārtraukums. Apvieno tualetes apmeklējumus ar degvielas uzpildīšanās pieturpunktiem, apstājies apkopes stacijās, pastaigājies, izvēdini galvu un ieturi maltīti. Ja jūties patiesi noguris, nosnaudies. Nekad neapstājies stāvēšanai nepiemērotās vietās, bet gan netālu no kāda cita automobiļa vai kravas mašīnas.

    4. Klausies ātru un enerģisku mūziku. Ja vien pa radio nerunā kaut ko patiešām tev interesējošu, tad zini, ka sarunu pārraides samazina tavu modrumu. Tā vietā labāk klausies ritmisku mūziku un tādu mūziku, kas liks tev dziedāt līdzi. Mitsubishi Rockford audio sistēmas sniedz tādu mūzikas baudījumu, kas līdzinās koncertzāles apmeklējumam. Tā ļaus tev saglabāt možumu pat visgarākajā ceļā.

  • Servisa_bloks_latvian

Sazināties ar dīleri par servisu