Dakaras rallijs
  • 1985. gada 22. janvāris

    Mitsubishi Pajero pirmā uzvara Dakaras Rallijā

    Tikai 2 gadus pēc Mitsubishi Pajero pirmās dalības Dakaras Rallijā ikoniskais automobilis aizsāka savu rekordu ar 12 uzvarām pasaules grūtākajā un prestižākajā bezceļu rallijā. Pajero pārliecinošās uzvaras pierādījušas fantastisku kombināciju inženieru meistarībai, nevainojamām braukšanas prasmēm un gudrai sacīkšu komandas stratēģijai. Nenoliedzami Pajero ir SUV tirgus segmenta aizsācējs.

    Dakaras Rallijs ir viens no zināmākajiem autosporta notikumiem uz mūsu planētas, kas regulāri notiek jau 37 gadus. Pajero rekords ar 12 uzvarām laika posmā no 1985. – 2007. gadam Mitsubishi zīmolam un leģendārajam Pajero sniedza tūlītēji ikonisku statusu visā pasaulē. 

    Pats rallijs aizsākās kā pavisam neliels bezceļu brauciens entuziastiem no Francijas. Taču strauji vien tas pārtapa starptautiskā biznesā, piesaistot pasaules vadošos automašīnu un motociklu ražotājus, lai ik gadu veicinātu savu produktu un to atpazīstamību vienā no pasaules nežēlīgākajiem reģioniem – Sahāras tuksnesī. 

    100gadi-1


    Pajero II koncepts parādījās vienā laikā ar rallija dzimšanu – 1979. gadā, un jau 1982. gada maijā oriģinālais Pajero ienāca topošajā apvidus automašīnu tirgū. Jāatklāj, ka Pajero saknes meklējamas 1934. gada ražotajā Mitsubishi PX33 modelī, kuru izmantoja Japānas valdības militāristi. Šis bija pirmais japāņu ražotais sedans ar pilnpiedziņu (4WD). Patiesībā Mitsubishi inženieri bija pirmie, kas šo tehnoloģiju attīstīja tādā līmenī, lai plūktu laurus rallija bezceļos.*

    Dakaras Rallijā Mitsubishi Motors pirmo reizi piedalījās 1983. gadā ar komandu no Francijas. Dalību ierosināja toreizējais Mitsubishi importētājs Francijā “Sonauto”. Pirmajā gadā Pajero finišēja 11. vietā ar skotu braucēju Andrew Cowan, kurš vēlāk vadīja Mitsubishi Ralliart Eiropas FIA Pasaules rallijkrosa čempionāta programmu Anglijā. Taču komanda nedomāja padoties un, sadarbojoties ar Tokiju, pēc 2 gadiem ieguva savu pirmo uzvaru – 1985. gada 22. janvārī franču braucējs Patrick Zaniroli un viņa stūrmanis Jean Da Silva Senegālā finišu sasniedza pirmie. Turpmāko 7 gadu laikā pēc pirmās uzvaras “Sonauto” attīstīja rallija versiju PX33, izmantojot Pajero ritošās daļas. Tas aizveda Mitsubishi pie jauniem sasniegumiem. 1992. gadā Dakāras rallijs sākās Parīzē un noslēdzās Keiptaunā, ceļojot cauri 11 Āfrikas valstīm. Bijušais motociklists Hubert Auriol pārvarēja gan masveida smilšu vētras, gan apbrauca lokalizētu pilsoņu karu Čadā, kļūstot par pirmo individuālo braucēju, kurš uzvarējis piedaloties gan ar automašīnu, gan motociklu (1982. gads). 

    dakara_2002

    Pēc gandrīz desmit gadiem, 1993. gadā, trešo uzvaru guva francūži Bruno Saby un Dominique Serieys. Uzvaras 1997. un 1998. gadā guva braucēji Kenjiro Shinozuka un Jean-Pierre Fontenay. Jāpiemin, ka 1997. gadā brauciens notika tikai Āfrikā – rallijs sākās un noslēdzās Senegālā. Pajero aizpildīja pirmā četrinieka vietas abos gadījumos ar talantīgo japāņu braucēju Hiroshi Masuoka, kurš finišēja ceturtais ar jauno Mitsubishi Challenger/ Montero Sport kategorijā T2 (Cross-Country Series Production Vehicles). 

    No 2001. līdz 2007. uzvarēja komanda no Francijas mazpilsētas Pont-de-Vaux, ko vadīja bijušais stūrmanis Dominique Serieys. ŠĪ komanda kļuva par piemēru pasaulei, kur sadarbība ar Japānu, izmantojot japāņu inženieru pieredzi tehniskajos jautājumos, nelielajai franču mehāniķu komandai garantēja vispasaules panākumus. Arīdzan pirmā sieviete, vāciete Jutta Kleinschmidt ar stūrmani Andreas Schulz brauca tieši ar Pajero, aizsākot uzvaras ciklu 2001. gadā. Jāatzīmē, ka šajā gadā bija pēdējais tradicionālais Parīzes-Dakaras maršruts. 

    Nākamajos gados uzvaras lauri turpinājās, 2002. gadā –  Masuoka ar stūrmani francūzi Pascal Maimon, 2003. gadā – Masuoka, Schulz kopā ar All-new Pajero Evolution, kas bija 2001. gada Frankfurtes autoizstādes konceptauto. 2004. gadā uzvarēja Stéphane Peterhansel (otrais braucējs, kurš ralliju pieveicis gan ar diviem, gan četriem riteņiem) ar stūrmani Jean-Paul. Brauciens sākās sniegainajā Klermonferānas pilsētā un noslēdzās Rietumāfrikas tveicē, kur Pajero Evolution labi pierādīja spēju konkurēt ekstremāli atšķirīgos laika apstākļos. 2005. gadā viņi abi vēlreiz uzvarēja, šoreiz startu uzsākot Barselonā. 2006. gadā starts tika dots Lisabonā un turpinājās caur Mauritānijas smilšu kāpām, kur brauca bijušais  kalnu slēpotājs Luc Alphand ar stūrmani Gilles Picard.  2007. gadā, pēdējo reizi Pajero triumfa vēsturē, uzvarēja Peterhansel ar stūrmani Jean-Paul Cottret. Nākamajā gadā rallijs nenotika, un pieņemts lēmums turpmākos braucienus rīkot Dienvidamerikā. Šajā laikā mainoties Mitsubishi korporatīvajai stratēģijai, dalība rallijā tika atcelta. 

    2003_dakar

    Dakaras rallijs joprojām tiek uzskatīts par vadošo ralliju bezceļa apstākļos ikgadējā pasaules autosporta kalendārā, izgaismojot TOP braucējus un ietekmīgākos apvidus auto ražotājus. Kā redzams, neviens ražotājs nav panācis leģendārā Mitsubishi Pajero sniegumu, ierāmējot Mitsubishi kā veiksmīgāko ražotāju Dakaras rallija auto klases vēsturē. No 37 reizēm 12 uzvaras – tā ir nemainīga kvalitāte, veiksme un cīņas spars. Tas ir leģendārais Mitsubishi Pajero!

    
    * 4WD Mitsubishi Motors ir attīstījis jaunā līmenī, revolucionāro pilnpiedziņas tehnoloģiju nodēvējot par Super All Wheel Control sistēmu. Tehnoloģija tika īpaši izstrādāta Mitsubishi Lancer Evolution 2007. Vairāk:http://bit.ly/2iBMcca


Sazināties ar dīleri par servisu